Ulei impotriva intepaturilor de tantari si alte insecte

Iata o reteta foarte utila pentru a va face serile de vara mai putin...intepatoare:P

Ingrediente:

30 ml ulei vegetal de baza
4 pic UE bergamota
4 pic UE pin
4 pic UE tea tree
4 pic UE paciuli
4 pic UE geraniu

Principiul de preparare si utilizare este foarte simplu: se amesteca bine dupa care se aplica pe locurile expuse ori de cate ori este nevoie.


Daca nu va surade ideea unui ulei vegetal, puteti adauga amestecul de uleiuri esentiale intr-o crema neutra.


Sa aveti spor!


7 comentarii:

  1. Buna Ioana,
    pot sa te intreb de unde cumperi uleiurile esentiale? sunt cele produse de fares?
    cum pot stii daca un ulei esential este natural?
    multumesc,
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  2. @Cristina:

    Uleiurile esentiale le iau fie de la Plafar, cand am nevoie de cantitati mici, si de obicei sunt fie de la Solaris plant fie de la Fares. Ca sa iti dai seama daca un ulei esential este natural sau diluat trebuie sa fii cunoscator intr-ale uleiurilor...exista mai multe caracteristici care trebuie urmarite, incepand cu pretul, mirosul, persistenta etc...poate voi scrie o postare despre asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. l-am incercat si spre mirarea mea chiar merge :) multumesc frumos pentru reteta :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Ioana,
    am testat si eu reteta importiva tantarilor weekendul acesta, am fost la munte cu cortul si am fost singura persoana care nu a fost atacata de "vampiri". Felicitari pentru aceasta reteta!
    Dar revin si cu o nelamurire personala, daca nu te superi... am cumparat uleiurile de la Fares (in afara de cel de paciuli care nu l-am gasit si nu am pus in amestec) si nu imi e clar daca uleiurile de la aceast producator sunt naturale. Daca si tu folosesti aceste uleiuri, as indrazni sa te intreb daca pot avea incredere in ele?
    Multumesc mult
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Cristina,
    Din cate stiu eu despre Fares, acestia au propiile lor culturi de plante deci cred ca uleiurile sunt naturale...probabil ca exista niste reglementari in privinta asta si ma indoiesc ca ar putea sa comercializeze uleuri sintetice sub numele de ulei esentiale naturale..eu am fost multumita de uleiurile lor.

    O singura "plangere" am auzit la adresa lor, ca uleiul esential de roinita ar fi diluat ceea ce este posibil avand in vedere pretul destul de scazut la care il comercializeaza.

    Ioana

    RăspundețiȘtergere
  6. Baza poate fi de unt de shea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Untul de shea este destul de dens si gras, as recomanda mai degraba un ulei vegetal.

      Ștergere