DIY - balsam pentru piele uscata

Salutare, dragilor!

Va propun sa ne incepem saptamana in forta cu o reteta de balsam hidratant si reparator pentru piele uscata...ca doar vremea rece si ploile de toamna sunt dupa colt, nu?

Aveti nevoie de...


Ingredientele de baza sunt uleiul de cocos (50g), untul de shea (50 g), ceara de albine (40 g) si un ulei vegetal (50 g); eu am ales ulei de floarea soarelui extravirgin insa merge la fel de bine si uleiul de masline, de migdale sau de ce mai aveti voi prin casa. Din cantitatile mentionate mai sus am facut doua borcane de balsam (aproape 200 g produs) asa ca voi puteti injumatati cantitatile.

Ca ingrediente optionale puteti adauga niste vitamina A (se gaseste la farmacie) si uleiuri esentiale daca doriti un anumit miros; efect calmant asupra pielii au uleiul de musetel dar si lavanda sau tea tree-ul. Eu nu am adaugat nici un ulei esential deoarece mirosul ingredientelor amestecate este absolut delicios!

Asaa... Dupa ce ati cantarit ingredientele, le adaugati pe toata intr-un vas pe care il puneti pe baie de abur pana cand se topesc; asa ca in imaginea de mai jos. Daca v-ati hotarat sa folositi si uleiuri esentiale, acum este momentul sa le adaugati.


Turnati compozitia in recipientul pregatit si asteptati sa se raceasca.


Balsamul pe care l-ati preparat este foarte hidratant, hranitor si reparator, fiind ideal pentru pielea uscata a mainilor, coatelor sau genunchilor, pentru buze crapate sau calcaie fiind de un real folos si cand este frig afara. Daca aveti pielea sensibila la vremea rece puteti sa aplicati pe maini, pe obraji si nas inainte de a iesi afara. De asemenea, balsamul poate fi folosit si pentru copii si bebelusi pentru a vindeca iritatiile de la scutec sau pentru a le proteja pielea inainte de a iesi afara.

Sper ca il veti incerca deoarece este foarte simplu de facut si va va fi de mare ajutor in perioada asta de toamna-iarna-primavara timpurie daca stiti ca vi se usuca pielea :)

O saptamana frumosa va doresc!


5 comentarii:

  1. Buna. As dori sa-mi fac un balsam de buze din unt de shea, unt de cacao, ulei de masline si ricin, ceara, vit. E. As putea sa adaug scortisoara macinata pentru culoare si aroma? Mi-ar influenta termenul de valabilitate? Ce mi-am mai facut fara astfel de adaosuri l-am folosit 6 luni fara probleme. Ma gandeam ca poate tu avand experienta ma poti ajuta cu o parere. Eu sunt cam noua in domeniu. Multumim pentru sfaturi si retete.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Nu va influenta termenul de valabilitate insa nu iti recomand sa adaugi scortisoara macinata deoarece va conferi o textura granulata balsamului...in plus, este posibil ca dupa turnare sa se adune la fundul recipientului scortisoara.

      Ștergere